måndag 7 december 2009

Packad,pluggad & mätt!

Åhejochhå! Tror inte det där är ett ord men aa, hittar på det då! Jag har iaf vart duktig nu på eftermiddagen, har diskat 2 ggr, har packat min låda plus att jag har pluggat, inte helt klar men iaf med en fråga! Det kanske inte låter så mkt, men jag ska läsa ett domsprotokoll från 1600-talet om olika mål som tas upp av ett ting och det är gammelsvenska som skrivs och vissa ord kan man inte förstå! Vi fick en ordlista men den hjälpte inte så mkt, men vissa ord kan man lläsa sig till, måste sett rätt så kul ut när jag satt där och läste knackig gammelsvenska.
Fick i mig lite mat med, köttbullar och spagetti, mums! Är fortfarande jätte mätt, går väl över tills middagen får man hoppas. Nu hade jag väl tänkt göra något nyttigt, men nu när jag gjort det jag skulle så finns inte så mkt vettigt att göra...blir väl att läsa igenom den där protokollet igen kanske, TVn funkar nog också.

Flyttlådan! första jue! Ipackad, mer ska i också
Några glas jag fick av mormor, t.h är jätte fina och så, och dom t.v är lite mer speciella men coola, hoppas min älskling också tycker om dom (A)

Inga kommentarer: