måndag 7 december 2009

Jag är en nörd

Något jag älskar så är det nyduschat hår, finns nästan inge bättre och om man gör det riktigt bra så kan man få det där frisörkänslan, men det är svårt!
Har suttit och kollat på Tv med mamma och jack och dom har kollat på någon svenskt serie och flera i den serien kan icke agera framför en kamera, vart är känslan? Neh..men sen så kollade vi på "Gömda Svenska rum" som bara är 15 min men superbra! Jag älskar sånt som är historiskt och detta program så var man under Storkyrkan i Gamla stan i Stockholm, dom var nere i gravkällare och såg det som man inte får se som besökare av kyrkan.
Jag tycker om gamla kyrkor som har historia och man kan nästan känna det när man är där inne, känna alla som vart där, alla saker som pågått och så..låter skitflummigt, men jag älskar verkligen sån historia, det sociala som vi inte rikigt kan veta om, eller det är svårt att få reda på fakta om det eftersom det oftast bara var överheten i samhället som skildrade " det vanliga folket" och då kan det vara svårt att veta hur det igentligen gick till. Åh så nördig jag låter x), haha.

Nej, detta blir sista inlägget för ikväll, ska upp på rummet och kolla igenom den där lådan och kanske dricka lite te, men skriver imorron. Puss på foten.

2 kommentarer:

Unknown sa...

haha, vet precis hur det känns, men min fetisch är mer inriktad på gamla industribyggnader 8-|

Sofie sa...

haha precis! kompliterar varandra där;)<3