söndag 11 oktober 2009

Jag kommer flytta

Jag har redan berättat för många det som jag nu ska säga, men dom som jag inte träffat de senaste dagarna kanske också ska få en möjlighet att få veta.

Jag tänker flytta.

Vart? Linköping. Jag ska plugga där ist, jag vill komma bort från min hemstad, som Hanna sa;: "Du har gjort den här staden i 19 år" och hon har rätt! Jag vill skaffa mig nya erfarenheter, växa upp lite och se mig om...och varför då inte Linköping? Jag har Nicklas där, min kusin bor där plus att 2 gamla vänner bor där. Bättre att bo någon stans där man faktiskt känner folk! Allt annat är idiotiskt. Jag känner mig verkligen säker nu, jag vill och jag har satt mig i bostadskö och inväntar poängen...men dom kommer nog inte va tillräckliga för att jag ska få en lägenhet till våren och de är lite synd, men men. Då får jag jobba och plugga här hemma nu i vår och flyttar då till hösten..för jag ska komma iväg.
Och det känns bra att så många stöttar mig och tycker att jag verkligen ska åka men de är lite jobbigt att andra inte är så glada..visst kommer de bli svårt att lämna vänner och familj men jag gör det här mig för mig själv, jag gör de så jag kan få uppleva andra saker, jag behöver det här. Sen så är Linköping inte alls så långt borta, de är 3 timar med buss och 1.40 med tåg, herregud!

Nej nu har jag sagt det och hoppas att folk tar in det bra och inser att jag behöver detta och tack älskling för att du hjälpte mig med bostadskö sidorna och att du stöttar mig. Älskar dig.
Nu ska jag gå ner och kolla lite på tv, puss på foten.

1 kommentar:

Sandra sa...

Jag är superglad för din skull :)
Linköping, (trots att det är fiendestad med mitt kära Norrköping) är en ganska så fin stad.. faktiskt :) Trots att de tar emot att säga :D Haha