lördag 26 september 2009

Känslan i ögonblicket

Som det står i min beskrivning så pluggar jag historia på universitetet och jag har alltid tyckt att det är ett jätte intressant ämne. Sen jag var liten har jag tyckt det och från början ville jag bli arkeolog, men jag insåg att det är mer av en hobby kanske...eftersom man inte rikigt kan leva på det. Så jag funderar på att bli professor i historia eller iaf historiker men just nu har jag den där känslan av impulsivitet och känslan i ögonblicket. Det lät rätt knäppt men jag och syrran har precis kollat klart på Mumien; Drakkejsarens grav och den filmen är bra, inte lika bra som dom två första mumien filmerna men nästan. Och dom är alltid så impulsiva och aa..jag älskar känslan jag får av filmen.
En annan film som får mig att rysa är National Treasure! Den första filmen, helt sjukt. Jag såg den på bio och jag kände hans passion att hitta skatten och inte för att sälja utan att bevisa att de faktiskt fanns en skatt och när han gör de i slutet fick jag gåshud och tårar i ögonen...hehe, de låter säker as fånigt i vissas öron men jag kände hans lycka.

Nej..nu ska jag fortsätta kolla på film, Bad Boys 2 på trean. hihi, puss på foten.

Inga kommentarer: