onsdag 25 november 2009

Oskuld bland glöggen

Nu sitter jag här igen, dock vid en annan dator, då Jossa sitter vid sin och då sitter jag vid Linns dator, hon är inte hemma så ofta. Sitter och pratar med älsklingen på msn och kollar runt, har småpackat lite tills fredag, hatar att göra saker i sista minuten så mkt bättre att ha det gjort innan så jag bara kan äta frukost på morgonen och ta de lungt och sen åka till skolan. Har lagt ner pepparkaksformar, för vi ska baka pepparkakor när jag kommer dit och dricka glögg. Jag är då en oskuld i denna tradititon att dricka glögg så Nicklas har köpt idag så jag ska få smaka i helgen, spännande! Ska bli mysigt att jula lite, först advent på söndag, sjukt vad tiden går fort och lördag har jag och Nicklas 4 månader^^ det är ännu mysigare.
Jag är på ett jätte härligt humör, jag känner mig glad och lugn och aa..tror det var chokladpuddingen som gjorde det, choklad är ju en bra sak;) hihi. Och man kan äta det när som, man behöver inte ha lördag eller så (A)
Jag och min lillebror konstaterade att choklad inte rikigt är godis som vanligt plockgodis eller liknande man köper, för de kan man lessna på, men inte choklad! Ha ha, vilken utläggning, men aa...jag är tjej och tjejer tycker om choklad.

2 kommentarer:

Fiya sa...

Har du aldrig druckit glögg förut, kvinna??!?!? :o Herregud, det måste vi ju ändra på! Du har många års glöggdrickande att ta igen, vi får ha lite adventsfika typ andra advent med brudarna :P

Sofie sa...

Hahaha! ja vi får göra det:D ska börja i helgen så får i fylla på nästa;) hihi <3