söndag 15 november 2009

Hemmafru #2

Jag har känt mig lite duktig idag, eller nu på eftermiddagen. När jag kom hem så städade jag undan i köket och fyllde pannan med pellets och det är verkligen träning! En påse väger 16 kg och de är lite tungt, men de gick, 2 påsar i. Hehe, låter säkert jääte lamt men aa, jag har dåliga armmuskler. Sen så har jag vattnat blommorna hemma och de behövdes ska jag säga.
Sofie har kommit hem nu och hon ska göra middag, det blir fläskfilé och potatis, riktigt gott, är lite hungrig. Satt precis och skrev upp allt jag behöver läsa till min tenta den 27:e och de är rätt mkt men ska börja ikväll och sen ska jag iaf läsa ett kapitel per dag så jag kommer igenom allt. Det är lite perfekt när man pendlar för då kan man läsa på bussen, och förhindra att man somnar.Ska läsa ett kompendium ikväll, ganska kul och de är på svenska! Det mesta av min litteratur är på engelska så lite skönt att få läsa på svenska.

Nu ska jag se över lite andra saker men skriver sen, puss på foten.

Ett rent kök, en del av de iaf

P.S
För alla snötokiga!
Hittade en gammal bild från förra vintern, det var snökaos i hel Norrtan och runt, kort från vårat förra hus.


Inga kommentarer: