söndag 27 september 2009

Duktig flicka

Jag har vart duktig, tycker ja iaf. Har suttit och pluggat nu ett tag, har läst ett kapitell i min bok; "Drottningar och sköldmör, Gränslverskridande kvinnor i medeltida myt och verklighet ca 400-1400" va Agneta Ney. Den är bra, lättläst och intressant, en bra kurslitteraturs bok som skolan valt. Den ska av utläst på onsdag och jag har lagt upp de så att jag läer ett kapitel om dagen, så nu är de 2 kapitell kvar och ja, två dagar kvar! Sen har jag lite metodövningar att göra med det gör jag på tisdag, för de är inte så bråttom.


Nu har jag iaf vart duktigt och fått det gjort! Sen blir det väl middag, förstår inte varför vi ska äta så tidigt? Det är skillnaden mellan att vara hos pappa eller hos mamma (dom är skilda). Hos pappa äter vi sent, ibland vid halv 8, beroende på hur lång tid de tar att göra maten. Hos mamma äter vi runt 5-6 men också även vid 4! Som idag...jag får äta en gång till ikväll då.

Sen idag har min syster och mamma vart så där hurtiga, dom va först ute och gick en vända i blåsten och sen var dom i skogen och plockade svamp! Jossa försökte få med mig ut i skogen men jag tycker inte de är så kul att plocka svamp...så jag pluggade ist.

Nej nu ska jag göra nått annat...puss på foten.

Inga kommentarer: