onsdag 18 november 2009

Vi behöver ljus

Hejsna svejsan.

Hoppas alla haft en bra dag och att den inte förstörts av regnet som så fint häller ner utanför! Kan det inte sluta regna? Solen var till och med uppe imorse, kan den inte få vara kvar och skina lite grann så man mår lite bra, det är inte bra med för mkt mörker.
Jag har haft en behaglig dag, åt lunch med mamma och Jossa innan jag åkte till skolan, satt på en föreläsning om Svensk Historia, 300 år och en massa kungar som antingen heter Karl, Gustav, Karl Gustav eller Erik eller nått, kan man inte ha lite fantasi? Icke, men det var rätt intressant förutom att jag antecknade kanske 6-7 sidor på 90 min, han snackade så snabbt människan! Förstår inte hur mkt ord han fick in i varje mening, gah! Men men, efter den föreläsningen så var man rätt trött i huvudet. Träffade min kusin med utanför skolan, hon pluggar där med men springer på henne ibland, och idag var en sån dag. Vi pratade en stund och det var trevligt.
Senså tog det mig nästan 3 timmar att komma hem! Jag missade 16.40 bussen hem så fick ta 17.25 bussen, så det var en liten vänta ute i kylan men kom iaf vid 6 snåret där. Har ätit middag och pappa är överlycklig med hemmagjord mat, han tröttnade kanske på maten i USA? hihi.
Jag och lillasyster Sandra är ensamma hemma just nu, eller hon har hoppat i säng och jag sitter här, pappa och Mona är och hälsar på en vän och Sofie är hos sin pojk.
Jag ska skriva lite på min uppgift, kom på mer saker till den idag så kanske får bättre omdömme på den eller nått, vet inte om läraren skulle skriva betyg? Får se.

Men nu ska jag se till att få något gjort, men skriver sen. Puss på foten.

Inga kommentarer: