lördag 2 januari 2010

Ändrade planer

Hejsan hejsan alla.

Nu är jag hemma, hos mamma då. Åkte hem idag med tåget och nu har jag anlänt innanför dörren, eller det var en stund sen men gjort lite saker innan. Vart på ÖB & flygis med, mat på flygis och bra-ha-saker på ÖB. Mamma köpte tvättmedel och sköljmedel till nya lägenheten och sen köpte mamma 2 filtar till mig också, ibland har man en snäll mamma. Kom hem och Pia hade kommit över med lite glas som jag fått av henne, dunderbra och jätte fina.
Jag känner mig lite trött måste jag erkänna, gick upp vid 7 och ja, har hållt igång sen dess, eller aa, 4 timmar på tåget kanske inte är så jobbigt, men det känns att man gjort saker idag iaf. Nicklas och hans bror åkte med tåget till Sala där dom bytte ner till Linköping, så sista timmen satt jag själv med några jobbiga ungar som satt och spelade DS eller något, men kom iaf av tåget sen. Mamma & Jossa mötte upp mig och det snöade med när jag kom till centralen, fint fint. Har haft det superbra uppe i Dalarna, gjorde inte så mkt men det var nog det som var skönt, inga måsten eller så, bara att va. Och sen få vara med min älskling gör saken bara bättre och sen kommer jag få vara med honom hela tiden!
Men det har uppkommit lite komplikationer med flytten...kommer inte åka ner på måndag som det är bestämt utan på onsdag. För mammas kille ändrade sig visst, han vill inte åka i det här väglaget, så pappa är snäll och skjutsar ner mig på onsdag ist med mina saker, tack papi<3.>
Ikväll ska jag inte göra så mkt, mamma och jag ska gå igenom lite saker som hon har som jag ska få, lakan, handdukar och sånt. Lite bra att få dom sakerna ist för att köpa dom, och på tal om att få, jag och Nicklas har fått en soffa! En 3-sitssoffa som är blå och som är hos hans moster i Uppsala så ska hämta den nästa vecka tror jag det blir. Skönt, så sparar man på det :).
Neh, jag tror jag ska göra något annat...men ha de bra alla. Puss på foten.

fina filtar

Inga kommentarer: